چهار گیاه مفید برای کبد و کیسه صفرا

چهار گیاه مفید برای کبد و کیسه صفرا
گیاهان تلخ خاصی وجود دارند که برای کبد مفیدند چرا که آنها قابلیت تحریک،پاک کردن ومحافظت از کبد و کیسه صفرا را دارند.چهار گیاه تلخ که برای حمایت از کبد و کیسه صفرا استفاده میشود خار مریم،قاصدک،ریشه انگور اورگان و ریشه جنطیاناهستند.

گیاهان تلخ خاصی وجود دارند که برای کبد در نظر گرفته می شوند چرا که آنها قابلیت تحریک ، پاک کردن و محافظت از کبد و کیسه صفرا را دارند. گرچه کامها عادت به استفاده از غذای تلخ ندارند اما محققان آلمانی ثابت کرده اند که شربت تلخ این گیاهان باعث تحریک صفرا شده و با تولید اسیدهیدروکلریک به هضم غذا کمک می کند . آنها همچنین با تحریک سیستم عصبی و عملکرد سیستم ایمنی بدن با خستگی و فرسودگی مقابله می کنند . چهار گیاه تلخ که برای حمایت از کبد و کیسه صفرا استفاده میشود خار مریم ، قاصدک ، ریشه انگور اورگان و ریشه جنطیانا (کوشاد) است .

خارمریم با پوشش گیاهی خود سلولهای کبدی را محافظت می کند. مواد شیمیایی به کبد آسیب می رسانند اما پوشش گیاهی خار مریم از آسیب سلولهای سالم جلوگیری می کند .

خار مریم

این گیاه حاوی آنتی اکسیدانها ، سلیمارین و ضد فیبروتیک (تشکیل بافت سخت ) و پادزهر است. در آزمایش بر روی حیوانات خار مریم قابلیت کاهش آسیب های کبدی ناشی از استامینوفن ، تابش اشعه ها و تتراکلرید کربن و دیگر سموم محیط زیست را داشت . این گیاه خاصیت درمان آسیب های ناشی از الکل ، هپاتیت و دیگربیماریهای کبدی را نیز داراست .

قاصدک که ریشه و برگ تلخ آن مقوی کبد است . همراه با مواد مورد اشاره در بالا تحریک کندده کیسه صفرا و کمک کننده به هضم غذاست . این عمل پاک کنندگی کبد و صفرا ست .

قاصدک

در مطالعه ای در سال 2011 مشخص شده است که قاصدک توانایی کاهش کلسترول خون ، رماتیسم ، استرس اکسداتیو که منجر به تصلب شرایین می شود را دارد و همچنین اثرات ادرارآوری دارد . در این مطالعات این خواص هم برای برگ و هم ریشه قاصدک تایید شد .

ریشه انگور ارگان مورد علاقه متخصصین پوست است .

ریشه انگور ارگاندر یک مقاله در سال 2003 به مزایای ریشه انگور ارگان در درمان بیماریهای پوستی اشاره کرد و بطور خاص برای درمان آکنه به آن اشاره کرد و بخواص ضد باکتریایی ، ضد التهابی و تحریک کنندگی صفرا پرداخت .

ریشه جنطیانا عملکرد کبد را با کشتن و از بین بردن قارچها پشتیبانی می کند .

ریشه جنطیانا

دارای خواص ضد التهابی است و تلخی آن باعث تحریک ترشحات معده و صفرا می شود .

این چهار گیاه برای پاکسازی کبد افرادی که در معرض سموم طبیعی حاصل از مصرف الکل ، کلسترول بالای بوجود آمده بخاطر مصرف گوشت زیاد و چربی زیاد کبدی قرار گرفته اند مفید است .

بازخوردها
    ارسال نظر