گیاهان طبیعی برای درمان ناراحتیهای گوارشی

گیاهان طبیعی برای درمان ناراحتیهای گوارشی
اگر شما یکی از میلیونها نفری هستید که از زخم معده رنج می برید ، با استفاده از گیاهان ، سبزیجات و مواد تقویت کننده معده در رژیم غذایی می توانید به درمان کمک کنید .

اگر شما یکی از میلیونها نفری هستید که از زخم معده رنج می برید یا گاهی پس از خوردن غذا از ناراحتی های معده گلایه دارید و امیدوار هستید که به راحتی با مصرف آنتی اسیدها یا داروهای مسکن بهبود پیدا کنید ، بدانید که این داروها در حذف علائم به شما کمک می کند اما علت واقعی را ازبین نمی برد . در عوض با استفاده از گیاهان ، سبزیجات و مواد تقویت کننده معده در رژیم غذایی می توانید به درمان کمک کنید .

آب کلم خام در یک مطالعه که قدمت آن به سال 1949 برمیگردد دریافتند که زخم معده با آب کلم خام بهبود می یابد (در فاصله کمتر از ده روز). در مطالعات دیگری در کالیفرنیا که شامل زندانیان مبتلا به زخم اثنی عشر بود نیز خاصیت درمانی آب کلم تایید شد. آب کلم حاوی یک ترکیب کمتر شناخته شده بنام اس - متیل متیونین است که گاهی بعنوان ویتامین u خوانده میشود . این ترکیب برای بهبود زخمهای دستگاه گوارش بسیار مفید است . آب کلم علاوه بر درمان کولیت اولسراتیو (زخمهای گوارشی) با داشتن آنزیم پروبیوتیک بمعنای واقعی کلمه بازسازی کننده دیواره معده است و باعث عملکرد مناسب گوارش می شود.

آلوئه ورا اگرچه بیشتردر درمان ناراحتی های پوستی و آفتاب سوختگی مورد استفاده قرار می گیرد اما این گیاه هضم کننده بسیار قوی است و می تواند اختلالات دستگاه گوارش را بهبود بخشد . سندروم روده تحریک پذیر بیماری است که موجب جذب ضعیف مواد معدنی و مواد مغذی از آنچه می خوریم می شود و عرق آلوئه ورا یا ژل یا تکه خشک شده از گیاه می تواند مکمل خوبی برای رفع این مشکل باشد . ترکیب هم افزایی از ویتامین ها و مواد معدنی ، آنزیم ها و اسیدهای چرب موجود در این گیاه برای ترمیم بافت روده آسیب دیده و زخم موثر است .

گیاهان تلخ مصرف گیاهان تلخ فقط قبل از غذا به بهبود ترشحات گوارشی کمک می کند و باعث آسان سازی هضم غذا می شود . در همین راستا استفاده از گیاهانی مانند جنطیانا (کوشاد) ، زرشک ، قاصدک (کاسنی زرد) و کنگر فرنگی برای رفع نفخ ، سوء هاضمه و اختلالات گوارشی مربوط به آن مفیدند .

گلابی خاردار یا انجیر کاکتوس( میوه کاکتوس ) در یک مطالعه در سال 2011 که در مجله سم شناسی محیط زیست منتشر شده بیان شد که عصاره گل میوه کاکتوس که گلابی خاردار یا انجیر کاکتوس نامیده می شود حاوی ترکیباتی است که در برابر زخم از معده محافظت می کند. با لعابی که دارد لایه حفاظتی در دیواره معده تشکیل میدهد و همچنین سم زداست و برای دفع مواد زائد به روده بزرگ یاری می رساند چرا که حاوی فیبر است .

بازخوردها
    ارسال نظر