با مصرف این گیاهان جوان بمانید

با مصرف این گیاهان جوان بمانید
گیاه درمانی ضد پیری در حال حاضرتوسط جوامع علمی با شیوه های درمان آیوردا پذیرفته شده است. در این درمان 12 گیاه مورد استفاده قرار می گیرد که در جوانسازی و بازسازی قسمتهای فرسوده بدن کارآمد هستند.

گیاه درمانی ضد پیری در حال حاضرتوسط جوامع علمی با شیوه های درمان آیوردا پذیرفته شده است. در این درمان 12 گیاه مورد استفاده قرار می گیرد که بشرح زیرند :

انگور فرنگی :                                                                              انگورفرنگی

یک درخت برگ ریز است که در زبان هندی به آن آملا گفته می شود . این گیاه سرشار از ویتامین ث طبیعی است و به همین دلیل قابلیت جوانسازی مجدد سیستم های بدن را دارد .

 

 

زنجبیل :                                                 زنجبیل

این گیاه و گروه خانوادگی آن سرشار از مواد ضد اکسیداتیو هستند که باعث افزایش جریان خون به سطح بدن میشود و التهاب سطح سلولی را کاهش میدهد.

 

 

 

ریشه زردچوبه :                                        ریشه زردچوبه

ریشه این گیاه حاوی ماده کورکومین است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

 

 

 

زنجبیل چینی : زنجبیل چینی

ضد درد مفاصل است و عصاره آن توانایی مبارزه با اکسیدانها را دارد. اشعه ماوراء بنقش را جذب کرده و بدن را از مضرات آن مصون نگه میدارد و مهارکننده تیروزیناز است.

 

 

 

کندر :کندر

این گیاه دارای توانایی مبارزه با ورم مفاصل است. از ترکیبات این گیاه دربسیاری از فرمولاسیون داروهای ضدپیری استفاده میشود.

 

 

 

میخک :                 میخک

از این گیاه در تسکین درد دندان و عضلات استفاده می شود . این گیاه هم حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

 

 

 

 

انگور :                        انگور

توانایی انگور در جوانسازی بخاطر خواص آنتی اکسیدانی اجزای آن است . پریساینایدین در دانه انگور و رسوراترول در پوست آن متمرکز است.

 

 

 

 

رزماری :                            رزماری

اسید رزمانیک و دیگر اسیدهای موجود در این گیاه ترکیبات قوی آنتی اکسیدانی و کنترل تیروزیناز هستند.

 

 

 

شیرین بیان :           شیرین بیان

این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است. همچنین از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش محافظت می کند. مواد فعال تشکیل دهنده شیرین بیان گلیسیریزین ، گلابرو و . . . است.

 

 

 

چریش :                       چریش

توانایی این گیاه در کنترل باکتری ها و حشرات شناسایی شده است . چریش کاهنده قند خون ، ضد مالاریا و التیام دهنده زخم است و مهارکننده قوی رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان است .

 

 

 

اکیناسه هندی :         اکیناسه هندی

شاخ و برگ این گیاه دارای پتانسیل قوی برای کنترل پیری پوست است . این گیاه از تلخترین گیاهانی است که در طب سنتی از آن استفاده می شود .

 

 

انار :             انار

دارای ترکیبات هفید از جمله پیونی کالینز، پیونی کالاگینز، اسید گالاجیک و . . . است که در خنثی کردن اکسیدان و رادیکلالهای آزاد نقش بسزایی دارند.

بازخوردها
    ارسال نظر