پنج گیاه برای درمان توام ذهن و جسم

پنج گیاه برای درمان توام ذهن و جسم
بهترین راه بازگرداندن توام سلامت جسم و روان استفاده از گیاهان آداپتوژن یعنی گیاهانی است که به سلامت و تعادل جسم و روان بطور همزمان کمک می کنند و اثرات مضر جانبی ندارند. پنج گیاه که دقیقا همزمان به سلامت روان و جسم شما کمک می کنند معرفی می شوند.

سلامت جسم و روان کاملا بهم وابسته هستند که اغلب پرداختن بع بیماریهای یکی از آنها کمک به تشخیص بیماریهای بالقوه ناشناس دیگریست. بهترین راه بازگرداندن توام سلامت جسم و روان استفاده از گیاهان آداپتوژن یعنی گیاهانی است که به سلامت و تعادل جسم و روان بطور همزمان کمک می کنند و مضرات و اثرات مضر جانبی ندارند.

 پنج گیاه که دقیقا همزمان به سلامت روان و جسم شما کمک می کنند بشرح زیرند :

زردچوبه :

اصلی ترین ماده فعال آن کورکومین است . یکی از مهمترین گیاهان که همچنان مطالعات روی آن انجام میگیرد که قابلیت زیادی در تقویت همزمان سلامت جسم و روان دارد . این گیاه شفا دهنده دارای توانایی منحصر بفرد در کاهش و حتی درمان التهاب سیستمیک است که از علل شایع بسیاری از بیماریهای مزمن است که به مردم آسیب می زند . از آنجا که بدن توانایی طبیعی برای عادی سازی فرآیندهای مختلف در برابر استرس و سایر عوامل تشدید کننده آن دارد ، زردچوبه بعنوان یکی از گیاهان آداپتوژن به تعادل سیستمیک و سوخت وساز بدن و جذب مواد مغذی کمک فراوان می کند. زردچوبه با مقابله با عوامل فیزیکی و شیمیایی و استرس زای محیط زندگی می تواند در سلامت بدن و ذهن تاثیرگذار باشد.

زنجبیل :

غالبا برای استفاده در غذا و مواد غذایی و بصورت خوراک از آن استقبال زیادی نمیشود اما زنجبیل یکی از دیگر گیاهان شفابخش است که شاخ وبرگ آن در اکثر نقاط دنیا برای التیام زخم استفاده میشود . یکی از تواناییهای آن التیام دردهای معده که ریشه عصبی و ناراحتی های عصبی دارند است که ادامه این مشکل باعث اضطراب مداوم و بروز ناراحتی های دیگر و اختلال در عملکرد بدن برای افراد خواهد شد. مصرف طولانی مدت زنجبیل خام اثرات آرامبخشی داشته و کمک به تسریع بهبودی می کند و بطور کلی مانع بروز بیماری می شود . زنجبیل بطور خاص به هضم مواد غذایی و چربی ها و پروتیین ها کمک کرده و از بروز نفخ و تجمع باد در شکم نیز جلوگیری می کند. مکمل های غذایی حاوی زنجبیل برای کاهش فشارخون ، کاهش تهوع صبحگاهی و کاهش سطح کلسترول بد خون مفید است .

آلوئه ورا :

این گیاه مانند زنجبیل خواص ضد تهوع ، بهبود هضم ، پاک کننده روده بزرگ و حافظ سلامت و بهبود بخش عملکرد دستگاه گوارش است. مصرف آن به کاهش التهابات و بهبود اکسیژن رسانی خون کمک می کند دو مزیتی که برای ارتقا و پایداری سلامتی لازم است .مصرف آلوئه ورا فواید زیادی بهمراه دارد و به سادگی با اضافه کردن ترکیباتی از این گیاه به رژیم غذایی می تواند از بسیاری از اختلالات و بیماریها جسم و ذهن و روان از جمله سرطان ، بیماریهای پوستی ، بیماریهای قلبی و عروقی ، فشار خون بالا ، کمبود مواد مغذی و یا فقر غذایی ، یبوست و دیابت جلوگیری کند .

روغن درخت چای :

بطور معمول برای درمان ناراحتی و عفونت پوست از آن استفاده می شود .بسیاری از روغن درخت چای بعنوان شفابخش معجزه طبیعت نام می برند. این روغن همه کاره و شفابخش یک آنتی بیوتیک قوی ، ضدالتهاب ،ضد عفونی کننده ، ضد ویروس ، باکتری و قارچ است و قادربه درمان بسیاری از بیماریهای جسمی و روانی متفاوت است . نوشیدن چای گیاه آن بهمراه گیاهان مفیدی مانند رزماری ، گل ساعتی و هر نوع گیاه ازخانواده بامیه و جنسینگ نه تنها آرامبخش بسیار خوبی است و بلکه انرژی بخش هم هست. اضافه کردن چند قطره روغن درخت چای به دیگر روغن های مورد استفاده برای ریه ها مفید بوده و با ایجاد راههای هوایی به ارتقای سطح هوشیاری کمک می کند. این گیاه نیز برای بهبود سلامت جسم و روان مفید است .

 ریحان مقدس :

 یکی دیگر از گیاهان قدرتمند آداپتوژن است که برای آرامش روان بسیار مفید است . اثرات آن مانند شیرین بیان و جنسینگ است که باعث افزایش تعادل و ارتباط بیشتر بین ذهن و جسم می شود .ریحان مقدس با التهاب مزمن مبارزم کرده و باعث افزایش سطح انرژِی و ارتقا روشنی ذهن وفکر شده و برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید است .

 

بازخوردها
    ارسال نظر