بخور نخورهای مردانه

بخور نخورهای مردانه
سلامت مردان جامعه به اندازه سلامت كودكان و زنان جامعه مهم است. 8 توصیه برای سلامتی آقایان را در ادامه بخوانید.

كلم بروكلي را فراموش نكنيد اين سبزي از منابع عالي تركيب ضدسرطاني‌اي به نام سولفورافان است كه از بروز سرطان، به‌خصوص سرطان مثانه، كولون و پروستات پيشگيري مي‌كند. دو مورد اول اين سرطان‌ها در ميان مردان بيشتر ديده مي‌شود و سرطان سوم، مختص آقايان است.

 
ماهي آزاد بخوريد
 
مصرف منابع غذايي حاوي امگا 3 هم به سلامت قلب و عروق مردان كمك مي‌كند و هم احتمال ابتلا به سرطان پروستات را كاهش مي‌دهد. بهتر است در رژيم‌غذايي خود ماهي آزاد، ساردين و تن را كه منابع عالي اين اسيد چرب هستند، بگنجانند.
 
تخم‌مرغ بيشتر بخوريد
 
اين ماده‌غذايي از منابع مناسب پروتئين، بيوتين و آهن است كه همه آنها در روند رشد مو تاثير دارند و از ريزش مو كه در ميان مردان بيشتر ديده مي‌شود، جلوگيري مي‌كنند. كم‌خوني هم مي‌تواند باعث ريزش مو ‌شود و خوردن تخم‌مرغ كه منبع آهن است، از بروز اين مشكل نيز جلوگيري مي‌كند. 
 
در سالادتان گوجه‌فرنگي بريزيد
 
گوجه‌فرنگي به‌دليل داشتن ليكوپن فراوان، براي سلامت مردان بسيار مفيد است. ليکوپن با خاصيت آنتي‌اكسيداني‌اي كه دارد، از بروز سرطان پروستات و كولون جلوگيري مي‌كند و با كاهش سطح كلسترول خون، احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سكته را كاهش مي‌دهد. 
 
آبميوه‌تان آب‌انار باشد
 
آب?انار منبع آنتي‌اكسيدان‌ها، ويتامين‌ها و مواد معدني است و سطح كلسترول و فشارخون را پايين مي‌آورد. نتايج بررسي‌ها نشان داده نوشيدن يك ليوان آب‌انار مي‌تواند به‌طور قابل‌ملاحظه‌اي از پيشرفت سرطان پروستات جلوگيري ‌كند. 
 
سبزي‌هاي برگ سبز بيشتر بخوريد
 
اين سبزي‌ها از منابع مناسب ماده معدني منيزيم هستند كه دريافت آن به سلامت استخوان‌ها، تامين انرژي و بهبود عملكرد عضلات كمك مي‌كند. نتايج مطالعه‌ها نشان داده‌اند دريافت اين ماده معدني حتي خطر ابتلا به سرطان كولون را كاهش مي‌دهد. به اين دلايل خوردن سبزي‌هاي برگ سبز به مردان توصيه مي‌شود، به‌خصوص اگر تازه‌ باشند. 
 
سير به غذا اضافه كنيد
 
سير تازه به سلامت قلب مردان كمك مي‌كند زيرا باعث كاهش كلسترول خون مي‌شود. عادت به خوردن سير تازه، از بروز عوارض ناشي از كلسترول خون بالا پيشگيري مي‌كند، به همين دليل خوردن اين سبزي به‌عنوان يك عادت تغذيه‌اي مهم به مردان توصيه مي‌شود. 
 
ميان‌وعده تخمه كدو بخوريد
 
مصرف اين دانه به‌دليل داشتن روي بسيار مفيد است زيرا دريافت به اندازه اين ماده معدني، در حفظ قدرت باروري و سلامت جنسي مردان موثر است و قواي جنسي آنها را تقويت مي‌كند. تخمه كدو و حتي گوشت‌قرمز و جو كه ‌منابع عالي روي محسوب مي‌شوند، به مردان توصيه مي‌شود.
  • منبع: شفاف
  • تاریخ: چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 17:36
  • نویسنده: Arash
  • صفحه: مقالات
بازخوردها
    ارسال نظر