رايحه، اعجاز طبيعت براي درمان

رايحه، اعجاز طبيعت براي درمان
آروماتراپي يا رايحه درماني در واقع ياري گرفتن از اسانس هاي گياهي براي درمان است. بسياري از محققان معتقدند بو کردن از آن جا که ارتباط تنگاتنگي با مغز و سيستم عصبي دارد خيلي زودتر از درمان هاي ديگر به بهبود بيماران کمک مي کند.

آروماتراپي يا رايحه درماني در واقع ياري گرفتن از اسانس هاي گياهي براي درمان است. بسياري از محققان معتقدند بو کردن از آن جا که ارتباط تنگاتنگي با مغز و سيستم عصبي دارد خيلي زودتر از درمان هاي ديگر به بهبود بيماران کمک مي کند، به همين دليل روش هاي درماني بر پايه آروماتراپي شکل گرفت.

در سايت نيوزويک به دانستني هايي درباره آروماتراپي اشاره شده است از جمله :

براي به دست آوردن سلامت کافي است فقط بو کنيد : نياز به مصرف هيچ نوع قرص يا شربتي نيست، کافي است کمي روغن را روي دستمال يا کمي از آن را روي بالش خود بريزيد و استنشاق کنيد.

روغن ها، از تمامي قسمت گياه گرفته مي شود:روغن هاي طبيعي، به شکل قطره هاي کوچک بين سلول هاي گياه وجود دارد و به طور طبيعي خوش بو است. روغن ها از گل ها، دانه، پوست ميوه ها و مرکبات، برگ ها، پوست و ريشه هاي گياهان تهيه مي شود.

روغن ها ارزان نيست : روند روغن گيري، کند، سخت و پرهزينه است . براي به دست آوردن يک قطره روغن رز، به ۳۰ غنچه گل رز نياز است.

اين روغن ها حاوي اسانس گياه است:علت اين که اين روغن ها داراي خواص درماني است اين است که داراي اسانس است.اين روغن است که گياه را در برابر تغييرات اقليمي، حشرات، بيماري ها و... محافظت مي کند. علاوه بر آن بررسي ها نشان مي دهد که اين روغن ها براي سلامت انسان ها نيز مفيد است.

رايحه درماني در افراد گوناگون مختلف است:رايحه مناسب يک فرد، شايد براي فرد ديگر مناسب نباشد. فردي که مستعد به اسيديته، خشم، زخم و تب و... است از روغن هاي خنک و آرام بخش مانند ياس، رز، صندل و... استفاده مي کند.در حالي که فردي که مستعد به سردرد، اضطراب عصبي، بي خوابي و... است از روغن هاي انرژي زاي گرم استفاده مي برد.

مصرف بيشتر،به اثربخشي بيشتر نمي انجامد:

مصرف بيشتر روغن، تأثير آن را بيشتر نمي کند، بوي قوي آن، مي تواند براي خود فرد و اطرافيان آزار دهنده باشد؛ بنابراين تنها مقداري که توصيه شده را استفاده کنيد.

با اين روغن ها مي توان بيماري هاي متعددي را درمان کرد : در عطر درماني از روغن هاي متعدد استفاده مي شود که مي تواند ناراحتي هاي متعددي مانند سوء هاضمه، بي خوابي، آکنه، درد، اضطراب و... را برطرف کند. علاوه بر آن، اين رايحه ها باعث تقويت حافظه نيز مي شود.در ژاپن، اين روغن ها از طريق پمپ کردن در فضا و براي بهبود فضاي کار و بالا بردن کارآيي در محيط هاي اداري استفاده مي شود:روغن هايي چون ليمو يا رزماري که از طريق تهويه پخش مي شود باعث افزايش کارآيي افراد مي شود. از اين روغن ها مي توان در بيمارستان ها و مکان هاي شلوغ استفاده کرد تا مانع بروز برخي از بيماري ها شوند.

رايحه نعناع؛ افزايش قدرت تمرکز و دورکردن افکار منفي

رايحه گل ياس، کمک به فراموشي خاطرات بد و افزايش صبر

رايحه اکليل کوهي يا رزماري ؛ تقويت روحيه و آرام کننده ذهن

  • منبع: سلامانه
  • تاریخ: پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 11:40
  • نویسنده: Arash
  • صفحه: مقالات
بازخوردها
    ارسال نظر