۹ گیاه دارویی قدرتمند

۹ گیاه دارویی قدرتمند
گیاهان بسیاری با خواص مهم دارویی و بهداشتی وجود دارند که ممکن است شما را شگفت زده کنند. خواصی چون ضد التهاب، ضد قارچ، دافع حشرات، ضد عفونت، خلط‌ آور، ضد باکتری، سم زدایی , . . . برخی از خواصی است که گیاهان دارویی دارند.

گیاهان بسیاری با خواص مهم دارویی و بهداشتی وجود دارند که ممکن است شما را شگفت زده کنند. خواصی چون ضد التهاب، ضد قارچ، دافع حشرات، ضد عفونت، خلط‌ آور، ضد باکتری، سم زدایی، کاهش تب، آنتی هیستامین و تسکین درد برخی از خواصی است که گیاهان دارویی دارند. این گیاهان دارویی را ممکن است در اطراف خود مشاهده کنید و بدون توجه از کنار آنها عبور کنید. در این پست سعی می کنیم چند گیاه دارویی را معرفی کنیم :

زوفا (نعناع کره ای)

انواع مختلفی نعناع وجود دارد یکی از آن ها نعناع کره ای نامیده می شود که خاصیت دارویی بسیاری دارد و برای سلامتی مناسب است. این نوع نعناع برای تسکین سردرد، مبارزه با تهوع، تسکین معده و کاهش عصبانیت و خستگی و مبارزه با ویروس بسیار مفید است، و از آن برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می‌کنند. در هر قاره نوعی از این گیاه پزشکی (نعناع) یافت می‌شود. از انواع نعناع در غذا به عنوان چاشنی و یا در چای به عنوان طعم دهنده نیز استفاده می‌کنند.

یونجه

یونجه که از آن به عنوان پدر گیاهان یاد می‌شود علوفه ای برای دام به حساب می آید به این دلیل که این گیاه فوق العاده غنی از مواد معدنی و سلامتی بسیار، مواد مغذی و ترکیبات است. همچنین حاوی میزان بالایی از پروتئین سبز است. یونجه در اصل بومی شرق مدیترانه و خاورمیانه بزرگ است اما در حال حاضر به قاره های زیادی از قبیل اروپا و آمریکا گسترش یافته است. یونجه می‌تواند به درمان تهوع، سنگ کلیه، درد کلیه و ناراحتی های ادراری کمک کند. یونجه دیورتیک (ادرار آور) قوی است برای افزایش انرژی پس از کشمکش با بیماری مفید است. پاک کننده روده و کبد است و در طولانی مدت می‌تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند. شما می‌توانید آن را از زمین چیده و پس از شستوشوی خوب برگ هایش را بخورید. بعضی ها یونجه را با سرکه میل می‌کنند.

مریم‌گلی

سیج یا مریم‌گلی گیاهی فوق العاده مفید است که به طور گسترده ای از آن استفاده می‌شود. این گیاه شاید با ارزش ترین گیاه باشد. این گیاه ضد اکسیدان و ضد قارچ است. سیج برای هضم غذا، تسکین گرفتگی و سرماخوردگی مفید است، التهاب و تورم را کاهش می‌دهد، به عنوان مرهم برای بریدگی ها و سوختگی ها خوب است، و باکتری ها را می‌کشد.

شبدر قرمز

شبدر قرمز بومی اروپا، شمال آفریقا و غرب آسیا است، اما در حال حاضر در سراسر جهان وجود دارد. شکوفه های صورتی مایل به قرمز گیاه را می‌توان برای سرفه و سرماخوردگی استفاده کرد، همچنین آنها یک سم‌زدای عالی و نیز پاک کننده خون است. { روح سهراب شاد که گفت: گل شبدر چه کم از لاله قرمز دارد؟}

مرزنجوش

مرزنجوش و پونه کوهی اغلب به صورت مترادف استفاده می‌شوند، اما مرزنجوش معطر شیرین کمی متفاوت است. یونانیان آن را به نام “شادی کوه” می‌شناختند و آن در سراسر دریای مدیترانه برای رایحه، طعم و ارزش دارویی آن مورد احترام بود. مرزنجوش معمولا به عنوان ماده کمکی برای گوارش معروف است، اما آن به عنوان درمان ضدقارچ، ضدباکتری و ضدعفونی کننده موثر است.

باباآدم

باباآدم که آراقیطون نیز نامیده می‌شود معمولا به شکل گیاه خاردار در بسیاری از نقاط جهان می‌روید، می‌تواند نسبتا بزرگ و شبیه گیاه فیل‌گوش باشد. گاهی گل این گیاه به بدن حیوانات خانگی و لباس های ما می‌چسبد و ما فکر می‌کنیم که این نوعی گیاه آزار دهنده است، با این حال درمان موثری در برابر پیچک سمی و بلوط سمی است و ادعا می‌شود که برای برای درمان سرطان‌ها نیز کاربرد دارد.

بابونه گاوی

بابونه گاوی یا بابونه اروپایی گیاهی است که دارای خواص خوب شناخته شده و مستند بهداشتی و دارویی می‌باشد. این گیاه ضد التهاب می‌تواند به درمان روماتیسم، ورم مفاصل، و مشهورتر از آنها سردرد میگرن و سردرد تنشی کمک کند. همچنین برای کاهش تنش و اضطراب عمومی خوب است. همچنین برای کاهش تورم و کبودی.مفید است. اگرچه داروهای بابونه زمانی موثر هستند که به صورت روزانه مصرف شود، اما می‌توان آن را برای زمانی که هیچ آسپرین در دست نیست، به عنوان یک آسپرین مفید به کار برد.

بنفشه شیرین

بنفشه شیرین یا بنفشه معطر بومی اروپا و آسیا است که در سراسر جهان کشت می‌شود و دلپذیر است. دم کرده این گیاه به عنوان یک درمان برای سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه و گلو درد موثر است. با این حال، زمانی که به عنوان یک چای مصرف شود برای از بین بردن سردرد و درد عضلات و بدن موثر است.

مرزه زمستانی

مرزه عمدتا دو نوع تابستانی و زمستانی است. ناجی شما در برابر گزش و نیش حشرات است. یکی از موثر ترین درمان های گیاهی طبیعی برای گزش حشره است. بومی اروپا و دریای مدیترانه است و در عین حال اغلب دارای تجارت جهانی است. علاوه بر ضد عفونی کننده، خوشمزه است. برای طعم دادن به غذا استفاده می شود.

بازخوردها
    ارسال نظر