سالم‌ترین نوشیدنی دنیا

سالم‌ترین نوشیدنی دنیا
ممكن است با خودتان فكر كنید كه چرا باید هر روز آب و عسل بنوشیم ممكن است كه شنيدن این مطالب شما را به تعجب وادارد اما بدانید در حال حاضر این نوشیدنی احتمالا سالم‌ترین نوشیدنی دنیاست. مسلما عسل مهم‌ترین ماده تشكیل‌دهنده این نوشیدنی است.

سالم‌ترین نوشیدنی دنیا

ممكن است با خودتان فكر كنید كه چرا باید هر روز آب و عسل بنوشیم ممكن است كه شنيدن این مطالب شما را به تعجب وادارد اما بدانید در حال حاضر این نوشیدنی احتمالا سالم‌ترین نوشیدنی دنیاست. مسلما عسل مهم‌ترین ماده تشكیل‌دهنده این نوشیدنی است. حالا می‌پرسید چرا عسل؟

عسل حاوی مقدار زیادی مواد مغذی ضروری بدن است و محلول فوق اشباع بسیار عالی از مواد قندی است. علاوه بر این عسل حاوی میزان كمی آنزیم‌ها، انواع پروتیین، آمینواسیدها، عناصر كمیاب، ویتامین‌ها، مواد معدنی، پلی‌فنول‌ها  و تركیبات معطر است.

این عناصر برای بدن بسیار مفیدند و معجزه می‌كنند. با افزودن یك قاشق غذاخوری كوچك عسل به آب نوشیدنی، منیزیم، كلسیم، مس، پتاسیم، آهن، منگنز، فولیت اسید، سلیوم، اسید ملادین و سایر مواد مغذی كمیاب و ضروری به بدن‌تان برسانید.

فواید دیگر نوشیدن آب و عسل:

۱- شادابی پوست: نوشیدن آب و عسل خاصیت ضد باكتریایی دارد و برای كسانی كه به آكنه مبتلا هستند درمان بسیار خوبی محسوب می شود. شما نه تنها می‌توانید آب و عسل را بنوشید بلكه می‌توانید آن را روی پوست خود بمالید. این محلول برای پوست‌تان بسیار مفید است.

۲- دفع سموم ناخواسته: یك نوع خاصی از عسل به نام عسل مانوكا وجود دارد كه خاصیت آنتی‌بیوتیكی ضدقارچی قوی دارد. خاصیت باكتریایی آن به شما ثابت می‌كند كه مصرف آن چقدر مفید است. شما حتی می‌توانید یك عدد لیمو به آب و عسل اضافه كنید تا سموم ناخواسته‌ای كه در بدنتان وجود دارند از بین بروند.

۳- تقویت‌كننده سیستم ایمنی بدن: همان‌طور كه گفتیم تركیب آب و عسل را می‌توان به صورت موضعی و هم به صورت نوشیدنی استفاده كرد. خاصیت ضد التهابی آب و عسل به شما كمك می‌كند تا زخم‌ها و سختگی‌های كوچك را درمان كنید همچنین عسل بدن را وامی‌دارد آنتی‌بادی تولید كند و در نتیجه بیماری كمتری به سراغ شما می‌آید.

۴- كمك به دستگاه گوارش: همان‌طور كه گفتیم خاصیت آنتی‌اكسیدانی این نوشیدنی برای جلوگیری، بهبود و حتی درمان هر نوع مشكلات معده مانند اسهال و استفراغ، ورم معده و زخم معده بسیار مفید است. عسل اعصاب حسی معده را تحریك كرده و به كمك درمان هر گونه زخم معده می‌آید. همچنین مصرف عسل گاز یا نفخ معده را كاهش می‌دهد.

بازخوردها
    ارسال نظر