چند نکته کلیدی تا آب کردن شکم

چند نکته کلیدی تا آب کردن شکم
برای داشتن شکمی تخت دنبال کردن رژیم غذایی کافی نیست. برای آب کردن چربی‌هایی که دور شکم جا خوش کرده‌اند لازم است که ورزش کنید.

چند نکته کلیدی تا آب کردن شکم

برای داشتن شکمی تخت دنبال کردن رژیم غذایی کافی نیست. برای آب کردن چربی‌هایی که دور شکم جا خوش کرده‌اند لازم است که ورزش کنید.

برای کوچک کردن شکم 4 مورد را باید در نظر داشته باشید:
1- برنامه ی غذایی سالم
2- فعالیت بدنی مناسب
3- خواب کافی
4- مواد غذایی مفید و مضر

حالا به ترتیب هر مورد را با هم مرور می کنیم:
1- برنامه ی غذایی سالم
برای داشتن یک برنامه ی غذایی سالم می توانید از رژیم آنلاین سایت تبیان کمک بگیرید. این برنامه بر اساس قد، وزن، سن و جنسیت تان تنظیم شده است.

2- فعالیت بدنی
نتایج پژوهش‌ ها نشان می دهد که برای داشتن شکمی تخت دنبال کردن رژیم غذایی کافی نیست. برای آب کردن چربی‌هایی که دور شکم جا خوش کرده‌اند لازم است که ورزش کنید.
در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید. اگر نمی‌توانید، پیاده روی کنید. اگر بهانه می‌کنید که وقت ندارید سعی کنید بعد از کار چند ایستگاه مانده به منزل از اتوبوس یا تاکسی پیاده شده و مسیر را تا خانه پیاده بروید. خلاصه به هر طریقی که می توانید ورزش کنید.

3- خواب کافی
ایده آل این است که افراد بزرگسال 7 تا 9 ساعت خواب در هر شب داشته باشند. هنگامی که شما نتوانید یک خواب خوب داشته باشید، سطح کورتیزول (هورمون استرس) در شما بالا می رود و این موجب می شود که ولع شما نسبت به دریافت مواد غذایی شیرین افزایش یابد. بدین ترتیب رهایی از چربی شکمی برای شما که عادت به خواب کافی منظم ندارید کار بسیار سختی خواهد شد. برای حفظ سطوح طبیعی هورمون استرس، کورتیزول، تلاش کنید تا هر شب به اندازه ی کافی بخوابید. بدین ترتیب شما می توانید با متعادل نگه داشتن سطح هورمون کورتیزول، تولید هورمون لپتین، که یک هورمونی است که اشتهای شما را کنترل می کند، افزایش دهید.
داشتن تغذیه‌ای که در آن سهم کمتری به چربی‌های خانواده‌ی امگا 6 مثل روغن آفتابگردان و روغن ذرت داده شود و در عین حال چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو مثل روغن زیتون، زیتون و آووکادو و همچنین امگا 3 هایی مثل روغن کلزا و گردو بیشتر مصرف شود رژیمی است که از تجمع چربی‌ها در ناحیه‌ی شکم جلوگیری می‌کند.

4- مواد غذایی مفید و مضر
مفیدها:
1. چربی های اشباع نشده مونو: تحقیقات نشان می دهد تجمع چربی‌ها در شکم داوطلبانی که تغذیه‌ای سرشار از چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو داشته‌اند کمتر بوده است. برعکس افرادی که رژیمی سرشار از گلوسیدها (نان و مشتقاتش، مواد غذایی شیرین، سیب زمینی) دارند بیشتر از ناحیه‌ی شکم چاق می‌شود. به علاوه این داوطلبان از مقاومت انسولین نیز رنج می‌بردند.
2. بادام: بادام دارای چربی های چند غیر اشباع و تک غیر اشباع است که از پرخوری جلوگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد که بادام می تواند گرسنگی را سرکوب کند و با بیماری های قلبی مبارزه نماید. بادام سرشار از منیزیم است که باعث ساختن ماهیچه ها و کوچک کردن چربی ها می شود.
3. زنجبیل: زنجبیل یک عامل گرمازا است که دمای بدن را افزایش می دهد. این مسئله باعث می شود که چربی ها به سرعت سوزانده شوند و تولید کورتیزول که تنظیم انرژی را در بدن به عهده دارد، سرکوب می کند.
4. تخم شربتی (دانه چیا): دانه های چیا یا همان تخم شربتی سرشار از امگا 3، آنتی اکسیدان، کلسیم، آهن و فیبر هستند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند 4 تا 8 قاشق سوپخوری از تخم شربتی را در طی روز مصرف کنید تا احساس گرسنگی شما را تخفیف دهد و در نتیجه چربی اضافه در بدن شما آب شود.
5. چای سبز: چای سبز دارای ماده مؤثری به نام کاتچین است. این ماده مؤثر باعث افزایش متابولیسم چربی ها می شود.
6. آب و لیمو: کبدی که تحت استرس قرار گرفته باشد نمی تواند به درستی چربی را متابولیزه کند. به منظور سم زدایی کبد می توان از آب لیمو استفاده نمود. این ترکیب آنزیم های سم زدایی کننده در کبد را افزایش می دهد.
7. پتاسیم مصرف کنید: این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

مضرها:
1. از مصرف چربی‌های ترانس بپرهیزید: نتایج پژوهش ها نشان می‌دهد مصرف چربی‌های ترانس حتی اگر غذاهای پرکالری نخورید باز هم باعث تجمع چربی‌ها در ناحیه‌ی شکم می‌شود. چربی‌های ترانس که از هیدروژنه کردن چربی‌های گیاهی به وجود می‌آیند در تمام محصولات صنعتی حاوی روغن‌های نباتی هیدروژنه وجود دارند. در هنگام خرید مواد غذایی به دقت ترکیبات آن را مطالعه کنید. اگر اسم چربی‌های ترانس و روغن‌های هیدروژنه را دیدید از خرید آن منصرف شوید.
2. چربی‌های امگا 6 را کاهش دهید: داشتن تغذیه‌ای که در آن سهم کمتری به چربی‌های خانواده‌ی امگا 6 مثل روغن آفتابگردان و روغن ذرت داده شود و در عین حال چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو مثل روغن زیتون، زیتون و آووکادو و همچنین امگا 3 هایی مثل روغن کلزا و گردو بیشتر مصرف شود رژیمی است که از تجمع چربی‌ها در ناحیه‌ی شکم جلوگیری می‌کند.
3. سرخ کردنی ها و سوسیس و کالباس ممنوع
4. شیرینی جات عامل اصلی چاقی شکمی: نوشابه های گازدار، آبمیوه های مصنوعی، کیک، شیرینی، قند، شکر و خلاصه هر ماده ی غذایی شیرین مصنوعی موجب ترشح انسولین و در نتیجه تجمع چربی در ناحیه ی شکمی و پهلوها می شوند.
5. کوچک کردن شکم با کاهش مصرف سدیم: سدیم خود عاملی برای تجمع آب در بدن و افزایش حجم شکم است. بدن ما روزانه به بیش از 1500 میلی گرم سدیم نیاز ندارد. مصرف غذاهای شور را کاهش دهید و در هنگام خرید بسته های غذایی به میزان سدیم روی آنها توجه کنید تا شاهد کاهش سریع حجم شکم باشید.

بازخوردها
    ارسال نظر