درمان خشکی پوست در آشپزخانه شماست

درمان خشکی پوست در آشپزخانه شماست
در تحقیقات اخیر مشخص شده چین و چروک پوست می تواند به پیش بینی ابتلا به فشار خون بالا و ناراحتی های قلبی کمک کند بدین معنی که هرچه پوستتان جوانتر بنظر برسد و چین و چروک کمتری داشته باشد خطر ابتلا به این بیماریها کاهش می یابد.

همراه با سرد شدن هوا رطوبت پوست کاهش پیدا میکند که مساله ای خطرناک برای پوست خواهد بود و منجر به سوزش ، خارش و پوسته پوسته شدن آن در طول زمستان میشود . را ه حل هایی ساده و در دسترس برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد.

پوست بزرگترین ارگان بدن است و هر چیزی که روی آن قرارداده شود به آسانی جذب میشود. پس باید از مالیدن و استفاده از هر چیزی بدون اطلاع کافی اجتناب کرد . برای تغذیه پوست استفاده از موادی که پایه گیاهی و طبیعی دارند مناسب است.

استفاده از مرطوب کننده ها و کرمهایی که پایه روغن های معدنی و وازلین دارند  و کرمهای شیمیایی اصلا توصیه نمیشود چرا که باعث مسدود شدن منافذ پوست شده و فرآیند تنفس طبیعی پوست را مختل کرده که منجر به جوشهای سرسیاه و جوش میشود و ممکن است حتی باعث سرطان شود .

تحقیقات نشان داده است خانمها حدود دو نیم کیلو مواد شمییایی را فقط از مواد آرایشی که در طول یکسال استفاده می کنند جذب میکنند. دو راه حل ساده در برابر خارش و خشکی پوست در زمستان ، گرفتن مقدار کافی از چربی امگا 3 حیوانی ازغذاهایی که مصرف می کنیم و گنجاندن غذاهایی در رژِیم غذایی که سرشار از این چربی باشد و همچنین استفاده از روغن نارگیل برای مرطوب نگه داشتن پوست است .

علاوه بر امگا 3 برخی غذاهای دیگر نیز هستند که باعث زیبایی ، سلامتی و روشنی بیشتر پوست میشودمانندعصاره سبزیجات تازه .سلامت و کیفیت پوست بشدت تحت تاثیر سلامت دستگاه گوارش است و استفاده از عصاره سبزیجات تازه به رشد باکتریهای خوب در روده ها کمک فراوانی می کند. عصاره سبوس برنج ، روغن خرما و عصاره آلوئه ورا نیز بسیار مفیدند .

اما مصرف موادی قندی ، فروکتوز ،غلات ، غذاهای فرآوری شده ، چربیهای دارای ترانس و لبنیات پاستوریزه و نمک فرآوری شده می تواند برای پوست شما مضر باشد  ، حتی با حذف استفاده چند هفته ای از قند و غلات و فروکتوز بهبود سریعی در پوست خود خواهید دید و همچنین حساسیت به انسولین بوجود نخواهد آمد که برای سلامت کلی بدن و قلب بسیار لازم است. در تحقیقات اخیر مشخص شده چین و چروک پوست می تواند به پیش بینی ابتلا به فشار خون بالا و ناراحتی های قلبی کمک کند بدین معنی که هرچه پوستتان جوانتر بنظر برسد و چین و چروک کمتری داشته باشد خطر ابتلا به این بیماریها کاهش می یابد.

پنج گام جهت جلوگیری ازخشکی پوست هنگام استحمام این است که قبل از دوش بدن خود را با برس مویی یا قلمویی از خشکیها و پوسته پوسته ها تمیز کنید ، از صابون کمتر استفاده کنید چون به خشکی پوست کمک می کند ، تهیه اسکراب و استفاده از آن قبل از خیس کردن بدن که باعث لایه برداری از پوست می شود . استفاده از آب گرم هم باعث خشکی پوست شده و بهتر از آب سردتری که می توانید تحمل کنید استفاده نمایید. پس استحمام از روغن ها و مرطوب کنند های طبیعی  استفاده کنید که همان روغن نارگیل می تواند انتخاب ایده آلی باشد.

نوشیدن آب کافی ، خالص و تمیز ، در صورت امکان کمتر در معرض هوای سرد رفتن و استفاده کمتر از مواد شیمیایی که خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش میدهد نیز می تواند از بروز این نوع ناراحتی های پوستی جلوگیری کند . 

بازخوردها
    ارسال نظر