ده گیاه دارویی و ادویه که برای کاهش وزن مفید است

ده گیاه دارویی و ادویه که برای کاهش وزن مفید است
اضافه کردن ادویه جات وگیاهان به وعده های غذایی باعث ارتقا ارزش غذایی آنها میشود . آنها می توانند به غذاهای شما علاوه بر عطر و طعم خوش با ویتامین ها و آنتی اکسیدانها و مواد معدنی موجود در ترکیباتشان فواید بهداشتی فراوانی را به ارمغان آورند .

اضافه کردن ادویه جات و گیاهان به وعده های غذایی باعث ارتقا ارزش غذایی آنها میشود . آنها می توانند به غذاهای شما علاوه بر عطر و طعم خوش با ویتامین ها و آنتی اکسیدانها و مواد معدنی موجود در ترکیباتشان فواید بهداشتی فراوانی را به ارمغان آورند.
در میان آنها، گیاهان و ادویه جات خاصی هستند که به شما کمک میکنند خود را به وزن ایده آل رسانده و در صورت لزوم کاهش وزن داشته باشید . بنابراین اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن چند کیلو گرم (یا بیشتر) از وزنتان هستید با اضافه کردن ادویه جات و گیاهان دارویی زیر به مواد غذایی خود می توانید به هدف خود برسید .

جنسینگ :                جنسینگ

 جنسینگ توانایی افزایش سطح انرژی بدن و بالا بردن سرعت سوخت وساز بدن را دارد . جنسینگ بطور خاص به کم کردن وزن مربوط است . در یک مطالعه به موش چاقی که مبتلا به دیابت هم بود عصاره جنسینگ داده شد که نه تنها حساسیت به انسولین را رفع کرد بلکه مقدار قابل توجهی از وزن موش نیز طی 12 روز کم شد .

 

 

فلفل هندی فلفل هندی :

گرمای فلفل حاصل کپسایسین موجود در آن است که باعث کاهش جذب کالری شده و با چاقی مبارزه میکند . همچنین باعث کاهش چربی خون شده و از تجمع چربی ها در بافتهای بدن با تحریک و رهاسازی پروتیین های مفید جلوگیری میکند . تحقیقات نشان میدهد که مصرف مواد مولد حرارت تا 5 درصد به افزایش سوخت وساز بدن و 16 درصد به سوزاندن چربیها کمک کرده و حتی با کاهش سرعت سوخت و ساز بدن که در طی کاهش وزن رخ میدهد ، مقابله می کند .

 

 دارچیندارچین :

مصرف دارچین علاوه بر کمک به سوخت وساز بدن دارای مزایای زیادی برای تنظیم قندخون و چاشنی فوق العاده ای برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت است . محققان دریافته اند که دارچین باعث کاهش قند خون ، تری گلیسیرید ، کلسترول بد خون و سطح کلسترول افراد مبتلا دیابت نوع دو شده و همچنین موجب افزایش سوخت وساز گلوکز تا 20 برابر شده و بطور قابل توجهی بهبود سطح قند خون را بدنبال می آورد .

 

فلفل سیاهفلفل سیاه :

پایپرین موجود در فلفل سیاه نه تنها عامل طعم تند و عطر آن است بلکه از تشکیل سلولهای چربی جلوگیری می کند . کپسایسین درون فلفل سیاه با دیگر مواد ترکیب شده و مقدار کالری که میسوزاند برابر 20 دقیقه پیاده روی است . با همه اینها فلفل سیاه بازدهی غذاهای دیگر را بیشتر کرده و انتخاب مناسبی برای صرف در کنار غذاست .

 

 

قاصدک

 

 

قاصدک :

هر بخشی از قاصدک خوراکی و پر از تغذیه است . باعث هضم بهترغذا شده و به حفظ وزن ایده آل کمک می کند . قاصدک دارای خواص آنتی اکسیدان و حاوی ترکیبات تلخ بلورینی است که خواص درمانی زیادی دارند . قاصدک با داشتن بتاکاروتن ، ویتامین های مختلف از جمله ویتامین k1 و مواد معدنی برای نرمالسازی قند خون و کلسترول و پاکسازی کبد شما مفید است .

 

 

 خردل خردل :

گیاه خردل از خانواده سبزیجات چلیپایی مانند کلم و کلم بروکلی است . دانه خردل تا 25 درصد سوخت وساز بدن را افزایش می دهد و بطور کارآمدی باعث سوزاندن چربیها می شود . روزانه خوردن 3.5 قاشق دانه خردل باعث سوزاندن 45 کالری اضافه می شود .

 

 

زردچوبهزردچوبه :

اگرشما از طرفداران کاری هستید حتما به زردچوبه هم علاقه خواهید داشت . پایه و اساس کاری این ادویه زرد و نارنجی است . کوروکامین یکی از فعالترین مواد موجود در زردچوبه است که تشکیل بافتهای چربی را کاهش می دهد و به کم کردن وزن کمک می کند. کوروکومین به درمان چاقی مزمن ، بهبود مقاومت بدن در برابر انسولین ، قند خون و فشار خون و علائم التهابی مرتبط با چاقی و سوخت وساز بدن کمک می کند .

 

زنجبیل زنجبیل :

زنجبیل یک ادویه گرم است که خواص ضدالتهابی دارد و آرامبخش و تسکین دهنده دستگاه گوارش است . زنجبیل مولد حرارت در بدن است که به سوخت وساز بدن کمک می کند و بعنوان مهارکننده اشتها نیز عمل می کند که نشاندهنده نقش موثر این ادویه در کنترل وزن است .

 

 

هل

 

هل :

هل از ادویه جات معطر است که بسیار خوش عطر بوده و طعم تند و شیرین دارد . هل نیز از ادویه جات مولد حرارت است که به سوخت وساز بدن کمک می کند و بدن را برای سوزاندن چربی تقویت می کند . هل یک گیاه محبوب مورد استفاده در آیوردا ، سیستم جامع پزشکی باستان و درمان طبیعی هندی است.

 

 

زیره سبز زیره سبز :

برای هضم غذا و تولید انرژی موثر است . برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 جهت کنترل قند خونشان مفید است . زیره سبز سابقه طولانی در استفاده دارویی دارد و همچنین خواص ضد استرسی قوی داشته و برای تقویت حافظه مفید است.

 

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر