درمان اگزما در کود کان

درمان اگزما در کود کان
کودکان به دليل پوست بسيار حساسي که دارند مستعد به هر نوع مشکل پوستي هستند. اگزما يکي از اين مشکلات است که اغلب باعث نگراني مادران مي شود. اين مشکل پوستي در ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان ديده مي شود .
درمان اگزما در کود کان

کودکان به دليل پوست بسيار حساسي که دارند مستعد به هر نوع مشکل پوستي هستند. اگزما يکي از اين مشکلات است که اغلب باعث نگراني مادران مي شود. اين مشکل پوستي در ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان ديده مي شود و بهبود آن اغلب ۲ تا ۶ ماه طول مي کشد. اگزما علت هاي مختلفي دارد؛ يکي از علت هاي آن، توليد سلول هاي چربي ناکافي است که به عنوان محافظ پوست عمل مي کند. ناکافي بودن سلول هاي چرب، پوست را خشک مي کند. علت ديگر مي تواند ارثي باشد. به نقل از سايت «Parenting»، خوشبختانه بيشتر کودکان پس از رسيدن به سن مدرسه خوب مي شوند؛ اما اگر کودک از اگزما رنج مي برد، او را نزد يک متخصص ببريد تا با تشخيص دقيق بيماري درمان شود.

روش هاي موثر در درمان اين بيماري به قرار زير است:

 کوتاه کردن زمان و دفعات حمام:

يکي از عوامل اگزما خشکي پوست است. به جاي حمام طولاني و گرم، حمام با آب ولرم و استفاده از صابون هاي گياهي توصيه مي شود.

کودک را در آب وان حاوي جو دو سر قرار دهيد:

ناراحتي هاي متعددي را مي توان با جودوسر برطرف کرد که يکي از آن ها اگزماي کودک است. جو دوسر هم التهاب و هم خارش را از قسمت هاي موثر پوست کودک برطرف مي کند. کافي است جو دو سر را آسياب و به آب وان اضافه کنيد و بگذاريد کودک حداقل ۱۵ دقيقه در آن بماند.

از استفاده از محصولات حاوي ماده شيميايي قوي بپرهيزيد:

در صورت تماس با مواد شيميايي احتمال بروز يا تشديد اگزما وجود دارد. بنابراين تا حد امکان محصولات بهداشتي طبيعي خريداري کنيد.

لباس از جنس کتان انتخاب کنيد:

بهترين جنس لباس براي کودکي که مشکل پوستي دارد، کتان است زيرا اين نوع پارچه باعث ناراحتي پوست کودک نمي شود. براي کودک لباس راحت خريداري کنيد.

از مرطوب کننده خوب استفاده کنيد.

مرطوب کردن منظم پوست راه پيش گيري از اگزماي کودک است.

ماساژ با روغن نارگيل روي قسمت هاي موثر:

ماساژ دادن قسمت هاي موثر با چند قطره از روغن نارگيل مي تواند معجزه کند. شيرمادر نيز درمان موضعي اگزماي کودک است.

دستگاه مرطوب کننده در اتاق کودک قرار دهيد:

در اتاق کودک به ويژه در فصل هاي خشک و سرد سال، دستگاه مرطوب کننده قرار دهيد. رطوبت در هواي اتاق مانع از خشکي و اگزما مي شود.

بازخوردها
    ارسال نظر