علل سفیدی زودرس موها

علل سفیدی زودرس موها
ژنتیک نخستین و شایع‌ترین علت سفیدی زودرس مو در افراد است. یکی دیگر از فاکتورهای سفیدی زودهنگام موها عوامل تغذیه‌ای هستند؛ به طوریکه کمبود پروتئین و سوء تغذیه از علل مهم سفیدی زودرس موها به شمار می‌آیند.
علل سفیدی زودرس موها
ژنتیک نخستین و شایع‌ترین علت سفیدی زودرس مو در افراد است.
به طور معمول از سنین ۳۵ سالگی موهای سفید شروع به رشد می‌کنند اما در برخی افراد بنا به دلایلی در سنین زیر ۳۰ یا ۲۵ سال موها سفید می‌شوند که به آن سفیدی زودرس می‌گویند.
 افرادی که پدر و مادر یا سایر اعضای خانواده‌شان دچار سفیدی زودرس موها شده‌اند بیش از دیگران در معرض سفیدی زودرس موها قرار دارند.
 در سفیدی زودرس موها معمولا قسمتی از موهای سر سفیدرنگ شده و به تدریج افزایش می‌یابد،  افرادی که در سنین زیر ۳۰ سال هستند و چند دانه از موهای سفید بر روی سرشان دیده می‌شود، نگران نباشند؛ چراکه این گونه موارد جزو سفیدی زودرس مو محسوب نمی‌شود.
 یکی دیگر از فاکتورهای سفیدی زودهنگام موها عوامل تغذیه‌ای هستند؛ به طوریکه کمبود پروتئین و سوء تغذیه از علل مهم سفیدی زودرس موها به شمار می‌آیند.
استحمام دیر به دیر و نامنظم نیز در شروع سفیدی زودرس موها تاثیر بسزایی دارد، همچنین شانه نکردن موها هم با کندسازی خونرسانی در سطح موها موجب بروز این مشکل می‌شود.
 علاوه بر عوامل ذکر شده، اختلالات تیروئیدی، کم‌خونی‌های شدید، کمبود ویتامین B۱۲ و برخی بیماری‌های ژنتیکی زمینه‌ساز سفیدی زود‌رس موها هستند.
 کندن موهای سفید کار درستی نیست، البته از لحاظ علمی تاثیر کندن موهای سفید به درستی معلوم نشده است اما با این وجود توصیه می‌شود که به جای کندن موها آن‌ها را کوتاه کنیم.
 درمان سفیدی زودرس موها با توجه به نوع و علت آن انجام می‌شود، البته درمان به گونه‌ای است که روند رشد موهای سفید را کندتر می‌ک
بازخوردها
    ارسال نظر