شش میانبر ساده برای جلوگیری از عفونت

شش میانبر ساده برای جلوگیری از عفونت
برای درمان غیر دارویی عفونت‌های تناسلی، کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب حل کنید و دستگاه تناسلی را با این محلول بشویید. در شست‌وشو با محلول آّب و جوش شیرین محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید هر روز این کار را انجام دهید.

۶ میانبر ساده برای جلوگیری از عفونت
با این راه‌ها دربرابر عفونت بیمه شوید.
۱٫ برای درمان غیر دارویی عفونت‌های تناسلی، کافی است  یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیتر آب حل کنید و دستگاه تناسلی را با این محلول بشویید. در شست‌وشو با محلول آّب و جوش شیرین محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید هر روز این کار را انجام دهید.

۲٫ دستگاه تناسلی را همیشه تمیز و خشک نگه دارید. این کار با رعایت بهداشت فردی به‌سادگی می‌تواند شما را از گزند انواع عفونت‌ها دور نگه دارد. اگر ساعاتی از روز را بیرون از منزل به سر می‌برید و ناچار هستید از سرویس‌های بهداشتی عمومی استفاده کنید، حتما دستمال کاغذی جیبی همراه داشته باشید.

۳٫ از لباس زیرهایی استفاده کنید که از الیاف طبیعی تهیه شده‌اند و مرتبا لباس زیر خود را تعویض کنید؛ روزی یک بار یا دو بار مهم نیست حتی اگر احساس کردید که در میانه روز تعریق زیاد یا مشکلات دیگر لباس زیر شما را آلوده کرده، آن را عوض کنید.

۴٫ دوش واژینال بتادین روش موثری در پیشگیری از عفونت است. البته کسانی می‌توانند از این روش استفاده کنند که دچار بیماری‌های تیروئیدی نبوده یا باردار نباشند.
۵٫ یکی از عوامل ایجاد عفونت، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است. با تقویت سیستم ایمنی‌تان از ابتلا به عفونت جلوگیری کنید. مصرف ویتامین‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری را ایفا می‌کند. سبزیجات و میوه‌ها منابع سرشار ویتامین هستند که باید در برنامه غذایی روزانه‌تان گنجانده شوند.
۶٫  در زمان قاعدگی حتما به بهداشت فردی‌تان بیش از پیش توجه کنید. در صورت امکان هر روز دوش کوتاهی بگیرید و پدها را در فواصل کوتاه عوض کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر