مشکلات روانی شایع‌ترین علت شب ادراری در کودکان است

مشکلات روانی شایع‌ترین علت شب ادراری در کودکان است
شایع‌ترین علت شب ادراری در کودکان مشکلات روانی و در بزرگسالان بروز عفونت است و البته در مردان پس از ۵۰ سالگی بزرگ شدن غده پروستات به شایع‌ترین علت بروز این مشکل تبدیل می‌شود.

مشکلات روانی شایع‌ترین علت شب ادراری در کودکان است

 

شایع‌ترین علل شب ادراری در کودکان  مشکلات روانی مانند ترس از تاریکی محسوب می‌شود. حساسیت به دارو، تنگی مجرای ادراری و… از دلایل دیگر بروز شب اداری در کودکان است.

 مشکلات ارگانیک نقش جزئی در بروز شب اداری در کودکان دارد و برای درمان این کودکان از داروهایی استفاده می‌شود که علاوه بر تاثیر بر مثانه، ضد افسردگی نیز هستند.

 شب‌اداری در بالغین کم‌تر دیده می‌شود و در بالغین بیشتر تکرر ادرار دیده می‌شود که غالبا منشا عفونی دارند اما در مردان بعد از۵۰ سالگی بزرگ شدن غده پروستات علت شایع بروز این مشکل است.

وقتی غده پروستات بزرگ می‌شود بر سر راه مجرای ادرار قرار می‌گیرد و مقدار ادرار در مثانه باقی می‌ماند که این مساله موجب افزایش حجم ادار در دفعات دیگر می‌شود که برای درمان این بیماران ابتدا از دارو استفاده می‌شود و در نهایت اگر نیاز به جراحی غده پروستات داشته باشد غده مورد جراحی قرار می‌گیرد.

اگر شب‌ادراری در بزرگسالان ریشه عفونی داشته باشد ابتدا باید عفونت مورد بررسی قرار بگیرد پس از آن و مشخص شدن نوع عفونت به افراد دارو تجویز می‌شود.

 

بازخوردها
    ارسال نظر