چگونه از شر چین و چروک پوست خلاص شویم

چگونه از شر چین و چروک پوست خلاص شویم
چگونه می توان از شر چروک های دور چشم خلاص شد زمانیکه این خطوط و چروک ها بخشی از فرآیند پیری هستند. صادقانه این چروکها و خطوط که با بالا رفتن سن نمایان می شوند، همان چیزی هستند که ما ترجیح می دهیم به وجود نیایند.

چگونه می توان از شر چروک های دور چشم خلاص شد زمانیکه این خطوط و چروک ها بخشی از فرآیند پیری هستند. صادقانه این چروکها و خطوط که با بالا رفتن سن نمایان می شوند، همان چیزی هستند که ما ترجیح می دهیم به وجود نیایند. ولی چرا این خطوط نازیبا پدیدار می شوند؟ هر چه سن بالا می رود، سلامت پوست کاهش می یابد. در سطح سلولی، پوست کم کم توانایی موثر خود برای بازسازی دو پروتئین مهم پوست یعنی الاستین و کلاژن را از دست می دهد. این دو پروتئین برای داشتن پوستی با قابلیت ارتجاعی  بالا بسیار موثر هستد. بعلاوه با کمتر شدن مواد رطوبت زا، پوست آب از دست داده و سریعتر خشک می شود. و از آنجاییکه پوست دور چشم نسبتاً نازکتر و حساس تر است اولین نشانه های بالا رفتن سن مانند خطوط، قبل از سایر نقاط صورت یا بدن در این محل خود را نشان می دهند.

حال چگونه از شر این چروکها رها شویم؟

بهتر است با درمانهای طبیعی خانگی شروع کنیم. ترکیبی از ماساژهای چشم، تغذیه، ورزش و شیوه زندگی هستند که به شما کمک می کنند تا پوست خود را مستحکم و مرطوب نگهدارید تا خطوط و چروکهای به وجود آمده در زیر چشم را کاهش دهید.

ماساژ چشم :

دستان خود را با آب و صابون بشویید و مطمئن شوید که نوک انگشتانتان کاملاً تمیز است. سپس یک قطره روغن نارگیل بر نوک انگشتان کوچک خود بریزید. در یک حرکت چرخشی ، به آرامی مناطق دور چشم را با فشار کمی ماساژ دهید. این کار را چند دقیقه ادامه دهید تا روغن جذب پوست شود. ماساژ چشم کمک می کند تا جریان خون در اطراف چشم بهبود یابد و درنتیجه مواد مغذی مهم جهت تغذیه پوست اطراف چشم به این نقاط رسانده شود. این کار برای برطرف کردن و پیشگیری از چروک دور چشم، پُف زیر چشم و سیاهی های اطراف چشم مفید است. برای ماساژ دور چشم فقط مجبور نیستید از روغن نارگیل استفاده کنید. می توانید از روغن زیتون و یا روغن دانه انگور نیز استفاده کنید. این روغن ها سرشار از آنتی اکسیدان و ویتانین ای هستند. بخصوص این روغن ها در ترمیم سلولها، جلوگیری از آسیب و رهایی از چروکها و خطوط  کمک می کنند.

تمرینات چشم:

تقویت عضلات زیر چشم نه تنها باعث می شود تا خطوط و چروکهای دور چشم کاهش یابد بلکه از به وجود آمدن چروکهای جدید جلوگیری می کند. انگشت وسط خود را به آرامی زیر چشم قرار دهید و عضلات زیر چشم را وادارید تا انگشتتان را بالا ببرد و این وضعیت را برای ۳ ثانیه حفظ کنید. این کار را ۱۰ بار در روز انجام دهید.

ماسک های خانگی :

ماسک های خانگی طبیعی و موثری برای از بین بردن و کاهش خطوط و چروکهای اطراف چشم وجود دارند. در استفاده از این ماسکها، توصیه می شود که پوست خود را با یک پاک کننده ملایم پاک کنید. بعد از استفاده از این ماسکها اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب گرم بشویید. شما می توانید ماسکهای چشم را دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

- ماسک سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ برای سفتی پوست و درمان چروک های زیر چشم بسیار موثر است. زیرا سفیده تخم مرغ سرشار از ویتامین هایی است که برای تغذیه پوست مفید هستند. شما می توانید یک بار در روز از این ماسک استفاده کنید.

- ماسک عسل: ماسک عسل یکی از بهترین ماسکهای چشم است زیرا آنزیمهای داخل عسل خاصیت لایه برداری برای از بین بردن سلولهای مرده ، کثیف و باکتریها و کاهش عمق چروکها و خطوط دور چشم دارند. بعلاوه عسل کلاژن سازی را نیز تقویت می کند.

- روغن نارگیل، روغن دانه انگور و روغن کرچک: روغن دانه انگور دارای خواص مرطوب کننده و مغذی برای پوست علی الخصوص بازسازی پوست اطراف چشم می باشد. همچنین وجود آنتی اکسیدان هایی نظیر پروآنترسیانیدین در این روغن کمک می کند تا پوست آسیب دیده بازسازی شود. استفاده از این روغن بر روی پوست خشک باعث آبرسانی به پوست شده و همه ما می دانیم پوست های مرطوب کمتر از پوست های خشک دچار چروک می شوند. همانگونه که قبلاً توضیح دادیم روغن نارگیل اثر اعجاب انگیزی بر چروکها دارد. با ماساژ روغن نارگیل در اطراف چشم، پس از یک هفته اثر آن را خواهید دید . استفاده از روغن کرچک از قدیمی ترین راههای درمان چروکهای زیر چشم می باشد. چند قطره ازآن را هرشب پس از تمیز کزدن پوست در اطراف چشم خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این کار پوست را نرم نگاه می دارد. پس از کاهش چروکهای اطراف چشم ، جهت نگهداری و جلوگیری از بوجود آمدن چروکهای جدید هفته ای یک تا دوبار از روغن کرچک استفده کنید.

- آووکادو: تاثیر بسزایی بر روی پوست دارد و باعث کاهش چین و چروکها می شود. مقداری آووکادوی له شده را به اطراف چشم خود بمالید و اجازه دهید تا روغن طبیعی آووکادو جذب پوستتان شود. این کار باعث می شود که پوستتان جوانتر و جذاب تر گردد.

- ویتامین E: ویتامین E نیز می تواند به کاهش و جلوگیری از چین و چروک خوردن چشم کمک می کند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است، بنابراین برای هیدراته کردن (آبرسانی) پوست خشک بسیار خوب است. هر شب قبل از رفتن به رختخواب، یک کپسول  ویتامین E را سوراخ کرده و مایع داخل  کپسول را در زیر چشم خود بمالید  . با استفاده از انگور و آناناس در طول روز و ویتامین E در شب نتایج سریعتری را خواهید گرفت.

- ماسک خیار: یکی دیگر از درمانهای عالی چروک دور چشم، ماسک خیار می باشد. دو تکه خیار را با دو قاشق چایخوری ماست معمولی مخلوط کنید. نصف قاشق چایخوری آب لیمو تازه و یک عدد کپسول ویتامین ای را به  آنها اضافه کنید و قبل از استفاده کاملاً مخلوط کنید تا یک دست شود. شما حتی می توانید تنها از خیار استفاده کنید . ۲ تکه خیار را بر روی چشمهای خود قرار دهید. خیار نه تنها به کاهش چروکها کمک می کند بلکه باعث رفع خستگی چشم و انرژی زایی می شود. همچنین می توانید به تنهایی از آب لیمو استفاده کنید . یک پارچه نخی را به آب لیموی تازه آغشته کنید و دوبار در روز(صبح و شب) به اطراف چشم بمالید. البته توجه کنید که آبلیمو به داخل چشمتان نرود. آبلیمو باعث کاهش چروکهای دور چشم می شود.

درصورتیکه شما فرصت آماده کردن اینگونه ماسکهای خانگی را نداشتید می توانید از کرم های دور چشم آماده که در داروخانه ها موجود می باشد، استفاده کنید. البته بهتر است در مورد انتخاب کرم مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

شیوه زندگی:

برای آبرسانی پوست روزی ۸ لیوان یا بیشتر آب بنوشید. غداهایی که سرشار از آنتی اکیدان هستند بخورید. چغندر ،گوجه فرنگی، فلفل قرمز و کیوی از منابع سرشار آنتی اکسیدان هستند. چغندر علاوه بر آنتی اکسیدان، دارای رنگدانه های آنتوسیانین می باشد که باعث تحریک و ساخت کلاژن می شود. درخصوص گوجه فرنگی نیز لیکوپن موجود، اثرات خطرناک اشعه ماوراء بنفش خورشید را خنثی می کند. در فلفل قرمز و کیوی ویتامین C فراوان آنها باعث بازسازی پوست و از بین رفتن چین و چروکها  و کلاژن سازی می شود. همچنین در روز بین ۵ تا ۷ ساعت بخوابید. با خواب کافی باعث ترشح هورمون های رشد که خاصیت سفتی و ارتجاعی به پوست می دهد، می شوید. سیگار نکشید و مصرف نوشیدنیهای الکلی را به حداقل برسانید زیرا آنها باعث تکرر ادرار و در نتیجه  از دست دادن آب بدن و خشکی پوست می شوند . و در آخر اینکه همیشه به یاد داشته باشید ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل از کرمهای ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید و زمانیکه در زیر آفتاب قرار دارید از عینک های آفتابی و کلاه های نقاب دار استفاده کنید . به این ترتیب می توانید از شر چین و چروکهای پوست خود به خصوص خطوط اطراف چشم رهایی یابید.

  • منبع: اپانی
  • تاریخ: یکشنبه 29 دی 1392 - 23:22
  • نویسنده: Arash
  • صفحه: پوست و مو
بازخوردها
    ارسال نظر