رژیمهای لاغری که باعث مرگ می شوند

رژیمهای لاغری که باعث مرگ می شوند
تب لاغري تب تندي است. خيلي‌ها حال و حوصله وزن كم كردن طي چند ماه را ندارند و دلشان مي‌خواهد يك‌شبه ره صدساله را طي كنند. از سويي نه مي‌توانند جلوي خوردنشان را بگيرند و نه طاقت گرسنگي دارند.

تب لاغري تب تندي است. خيلي‌ها حال و حوصله وزن كم كردن طي چند ماه را ندارند و دلشان مي‌خواهد يك‌شبه ره صدساله را طي كنند. از سويي نه مي‌توانند جلوي خوردنشان را بگيرند و نه طاقت گرسنگي دارند...

در مورد رژيم‌هاي اصولي و خوردن به اندازه و افزايش كيفيت غذا هم صحبت نكنيم چون افرادي که دنبال رژيم‌هاي خاص مي‌گردند حوصله وقت گذاشتن و تغيير سبک زندگي‌شان را ندارند.خلاصه دنبال راه‌هايي هستند كه به اجبار جلوي غذاخوردنشان را بگيرد و يك ماهه به وزن ايده‌آلشان برسند. برخي از رژيم‌هاي عجيب و غريب را كه مد روز شده به شما معرفي مي‌کنيم. البته اين رژيم‌ها بدون عارضه نيستند و ممکن است جانتان را سر آنها از دست بدهيد. سنجيدن خوب و بد ماجرا با خودتان...

رژيم چسب

پايه و اساس اين رژيم بسيار ساده است. چسبي خاص كمي بزرگ‌تر از تمبر پستي روي زبان چسبانده مي‌شود. جنس اين چسب از ماده‌اي ساينده است كه اگر زبانتان را براي جويدن موادغذايي به كار گيريد باعث سايش و زخم شدن آن مي‌شود. تنها چيزي كه مي‌توانيد با وجود اين چسب بخوريد سوپ و پوره است. حدودا يك سال است اين رژيم در آمريكاي لاتين طرفدار پيدا كرده و گرچه روي بسته‌بندي قيدشده شما به طور تضميني در طول يك ماه حداقل 13 كيلوگرم كم مي‌كنيد هيچ حرفي در مورد احتمال التهاب و زخم شدن زبان و عفونت آن قيدنشده است.

رژيم ني

اساس رژيم ني بستن دهان و متصل كردن دندان‌هاي بالايي به آرواره پايين است. به اين ترتيب فرد نمي‌تواند دهانش را باز كند و تنها مي‌تواند براي پيشگيري از ضعف، موادغذايي آبكي را با ني بنوشد. اين نوع رژيم در سال‌هاي دهه 2000 در آمريكا و آفريقاي جنوبي طرفداران زيادي پيدا كرد. متاسفانه اين روش چندان موفق نبود زيرا درد ناشي از بستن طولاني‌مدت دهان در برخي افراد باعث حالت تهوع و استفراغ مي‌شد و بسته بودن دهان خود احتمال خفگي را در اين شرايط افزايش مي‌داد. نكته ديگر اينكه در شرايط اورژانسي لازم بود اتصال‌دهنده‌ها قطع شوند. اين کار كه خود زمان اضافي مي‌طلبد گاهي براي نجات فرد دير بود اما جالب‌تر اينکه بررسي‌ها نشان داد تنها 5 درصد داوطلبان، 3 هفته اين رژيم را تحمل و وزن قابل‌توجهي كم مي‌كردند. ساير افراد تنها عوارض اين رژيم عايدشان مي‌شد.

رژيم پنبه

يك جعبه كفش برداريد و داخلش را با پنبه پر كنيد. نتيجه چيست؟ جعبه سبك است اما داخلش پر شده. اين مساله دقيقا پايه اين رژيم است. فرد بايد معده خود را با پنبه پر كند. در اين شرايط در عين سبك بودن احساس سيري مي‌كند. براي از بين بردن بو و طعم پنبه و در عين حال رساندن ويتامين به بدن پيشنهاد مي‌شود آن را در آب پرتقال بزنند تا بلعيدنش راحت‌تر باشد. پنبه بدون كالري است و چون حجم معده را پر مي‌كند جلوي گرسنگي را مي‌گيرد. در برنامه صبح بخير آمريكا در 11 ژوئن 2013 به اين رژيم اشاره شد و دختر ادي‌مورفي آن را به شدت محكوم كرد گفت در كنار اين رژيم غذايي بسياري از دختران هم‌سن و سالش براي رفع گرسنگي كاغذ يا دستمال كاغذي مي‌جوند. بايد اضافه كنيم اين نوع رژيم از نظر متخصصان بسيار خطرناك است زيرا ممكن است باعث مسدودشدن روده و حتي مرگ شخص شود.

رژيم آب و سركه

اين رژيم در سال‌هاي دهه 1820 رايج شد. لورد بايرون شاعر كه در عين حال به آنوركسي و بولمي مبتلا بود ابداع‌كننده اين رژيم شد و روزها تنها آب و سركه سيب مي‌خورد. در حال حاضر هنوز بسياري از خانم‌ها بعد از صرف وعده‌هاي غذايي سركه مي‌خورند و گمان مي‌كنند سركه چربي‌سوز است. اين جنبه ماجرا هنوز از نظر علمي تاييدنشده اما به نظر مي‌رسد بوي سركه اشتها را كاهش مي‌دهد.

رژيم گراهام

اين رژيم توسط سيلوستر گراهام در سال 1829 ابداع شد و شامل يك برنامه غذايي متشكل از ميوه، سبزي و لبنيات بود. متاسفانه گرايش به اين رژيم درنهايت باعث كوري آقاي گراهام شد.

رژيم كرم

اين رژيم در سال‌هاي دهه 1900 بسيار رايج بود و بسياري از افراد سعي مي‌كردند با خوردن تخم يا لارو حشرات خود را لاغر كنند. گرچه بسياري با اين روش وزن كم ‌كردند اما تعداد مرگ‌ومير ناشي از آن نيز كم نبود. متاسفانه در سال 2009 تيرا بنكس، سوپر مدل ثروتمند ‌هاليوود فاش كرد هنوز هم مانكن‌هاي زيادي هستند كه با مصرف قرص‌هاي تخم كرم سعي مي‌كنند وزن كم كنند.

رژيم بورلي هيلز

اين رژيم درسال 1981 مد شد. براساس آن فرد بايد 10 روز تا يك ماه تنها ميوه بخورد. گرچه ميوه‌ها حاوي ويتامين‌ بالايي هستند اما مصرف زياد اين موادغذايي سالم باعث افزايش بيرون‌روي و كاهش شديد آب بدن مي‌شود كه با افت فشار احتمال مرگ را افزايش مي‌دهد.

  • منبع: سلامانه
  • تاریخ: یکشنبه 17 فروردین 1393 - 16:40
  • نویسنده: Arash
  • صفحه: مقالات
بازخوردها
    ارسال نظر