گل همیشه بهار

گل همیشه بهار
خواص دارویی و آرایشی گل همیشه بهار : ضد نفخ معده و روده، تحریک کننده کار کلیه ها، افزایش دهنده جریان خون و فعالیتهای قلبی می‌باشد.به عنوان رنگ موی طبیعی و روشن نگهدارنده مو استفاده می‌شود.

گل همیشه بهار (نام علمی: Calendula officinalis ) یک گونه گل است. همیشه‌بهار گیاهی از تیره مرکبات علفی و پایا است. ساقه هوایی افراشته منشعب و دارای پرزهای غده‌ای گل آن زردرنگ می‌باشد.

همیشه‌بهار در ایران از جمله در بلندی‌های بالای ۲۵۰۰ متر در استان کهکیلویه و بویراحمد می‌روید.

گیاهی علفی، یکساله دارای ساقه ای به طول ۲۰ تا ۵۰ سانتی متر است ، برگهایی ساده بیضوی ، دراز ،پوشیده از کرک ، با کناره های موجدار و به رنگ سبز، مایل به قهوه ای روشن دارد، روی ساقه منشعب آن کاپیتولهای درشت و زیبا ظاهر می گردد که به تناسب گرما و رطوبت محیط زندگی ، به طور منظم صبح ها در فاصله ساعت ۹ تا ۱۰ شکفته و سپس در بعد از ظهرها بین ساعات ۴ تا ۵ جمع می گردد. کاپیتولهای آن دارای دو نوع گل یکی لوله ای و دیگر زبانه ای به رنگ زرد مایل به نارنجی و واقع در حاشیه نهنج است.میوه فندقه و قهوه ای رنگ و سطح آن نا صاف می باشد.

خواص دارویی: ضد تفخ معده و روده، تحریک کننده کار کلیه ها، افزایش دهنده جریان خون و فعالیتهای قلبی می‌باشد.

خواص آرایشی :به عنوان رنگ موی طبیعی استفاده می‌شود. پودر گلبرگهای این گل را به شامپو یا نرم کنند اضافه کنید. مصرف مداوم از آن رنگ مو را روشن می‌کند.

 

  • منبع: ویکی پدیا
  • تاریخ: سه شنبه 21 آبان 1392 - 19:27
  • نویسنده: Arash
  • صفحه: مقالات
بازخوردها
    ارسال نظر