آلوئه ورا پاک کننده بدن

آلوئه ورا پاک کننده بدن
مطالعات متعدد در سراسر جهان نشان می دهد که این گیاه یک تقویت عمومی برای سیستم ایمنی بدن است و به مبارزه با همه نوع از بیماریها کمک می کند .

آلوئه ورا یا صبر زرد درمانی بسیار عالی برای ناراحتی های پوستی مانند سوختگی و اگزماست . اغلب گزارش شده است که سوختگی ، درد و سوزش آن بطور قابل ملاحظه ای با استفاده موضعی آلوئه ورا بهبود پیدا می کند . همچنین برای بافتهای پوششی داخلی بدن مانند پوست محافظ عمل کرده و بسیارمناسب و مفید است . بنابراین برای درمان زخم معده و دهان ، دستگاه گوارش ، ریه ها و روده ها استفاده می شود . آلوئه ورا بر روی سطوح و غشاء عمل می کند . از دیگر فواید این گیاه بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن است  واین بدین معنی است که زمانیکه  سیستم ایمنی بدن ضعیف شده مفید است مانند خستگی های پس از بیماری . همچنین برای ایجاد آرامش سیستم ایمنی بدن نیز موثر است مانند زمانی که بدن به تب یونجه دچار است و واکنش ایمنی کمتر از بدن لازم خواهد بود . اگرچه 99 درصد آلوئه ورا را آب تشکیل می دهد اما آن یک درصد بسیار قدرتمند و انرژی بخش است چرا که ترکیبات آن بخوبی باهم کار می کنند. این گیاه حاوی بسیاری از مواد معدنی است که  برای روند رشد و عملکرد سالم  تمام سیستم های بدن حیاتی است. مواد تشکیل دهنده در صبر زرد را می توان به دسته های زیر گروه بندی کرد : ویتامین ها، مواد معدنی، قندها، آنزیم، لیگنین، اسیدهای آمینه، ساپونین، اسیدهای چرب، سالیسیلیک اسید. این مواد تشکیل دهنده هرکدام زیرمجموعه های زیاد قابل مطالعه ای دارند که نشانگر این است که چرا این گیاه در درمان موثر است.

آیا ویتامین B12 در آلوئه ورا وجود دارد؟

اغلب گزارش شده است که آلوئه ورا یکی از منابع طبیعی ویتامین B12است . با این حال بنظر می رسد در بهترین حالت مقدار کمی از این ویتامین در آلوئه ورا وجود داشته باشد اما نکته اینجاست که مصرف آلوئه ورا جذب ویتامین B12 توسط بدن را بالا می برد . ویتامین های B بهمراه ویتامین C بصورت محلول در آب هستند اما دیگر ویتامین ها محلول در چربیها هستند اما ویژگی آلوئه ورا کمک به جذب ویتامین های E که محلول در چربی هستند و ویتامین B12 که محلول در آب است که نشاندهنده قدرت آن در کمک به جذب طیف وسیعی از ویتامین هاست. در نتیجه می تواند یک مکمل غذایی مناسب برای کودکان وبزرگسالان باشد.
آلوئه ورا به سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
مطالعات متعدد در سراسر جهان نشان می دهد که این گیاه یک تقویت عمومی برای سیستم ایمنی بدن است و به مبارزه با همه نوع از بیماریها کمک می کند . مطالعات مختلف در جهت مبارزه با ویروس ایدز بالقوه بودن آلوئه ورا در تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر این بیماری و نیز انواع خاصی از بیماری سرطان  بویژه سرطان خون را  نشان داده است و حتی ممکن است نقشی در مدیریت دیابت داشته باشد.
بیش از دویست مقاله در مورد اثرات آلوئه ورا در سراسر جهان منتشر شده است. سه دسته عمده از پژوهشها درباره اثرات ضد التهاب ، ضد باکتری و اقدامات ضد ویروسی آن است. آب آلوئه ورا برای ناراحتی های گوارشی مانند سندروم روده تحریک پذیر ، کولیت و زخم است. زمانیکه معده پر است با کمک به ترشح آنزیم پسین( آنزیمی که باعث  هضم غذا می شود ) به بهبود زخم معده کمک می کند. در مطالعه دیگری با استفاده بصورت خوراکی بعد از شش ماه اثرات ضد آسم این گیاه نیز تاییدشد . در سال 1994 سازمان غذا و داروی آمریکا اثرات صبر زرد برای درمان ویروس ایدز را تایید کرده است. مطالعاتی در سراسر جهان نشان  داده استه که استفاده از مقادیر با غلظت بالای این گیاه می تواند موجب تحریک سلولهای سفید خون برای مبارزه با ویروس ایدز و تومورهای سرطانی شود .
فهرست مواد مغذی آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی پروتئین، کلسیم، منیزیم، روی، ویتامین های A و E و به طور طبیعی سرشار از ویتامین C است که کمک می کند به حفظ آهنگ مناسب و خوب گردش خون و رگ های خونی و حفظ سلامت غده فوق کلیوی که هورمون آدرنالین ترشح میکند که وجود آن بدن ما را در زمان استرس پشتیبانی می کند .اسیدهای آمینه که سازنده زنجیره های اتمی از پروتئین در بدن ما می باشد.آنزیم ها، که از اصول زنده ماندن برای هر موجودی هستند ، احیا کننده و جوانساز بافتهای فرسوده و کهن سال بدن وارتقا دهنده سلامت پوست بشمار می روند . ژرمانیوم  که یک ماده معدنی است و برخی از مقامات بهداشتی مزایای درمانی  زیادی از جمله رفع نقص ایمنی، درد ، اختلالات قلبی ، اختلالات گردش خون و مشکلات چشم را به آن نسبت می دهند . آلوئه ورا علاوه بر خواص درمانی زیاد تمیز کننده معده ، کبد ، کلیه ها ، طحال و مثانه بوده و بهترین پاک کننده روده بزرگ است. مطالعات نشان داده درمان کننده سوء هاضمه و زخم معده و ناراحتی های گوارشی نیز بوده و حتی بعضا ادعا شده که در تسکین ورم مفاصل ،عفونت مثانه و کلیه ، گرفتگی عضلات ، بی خوابی ، یبوست و التهاب واژن نیز مفید است . به همه اینها سلامت و  شادابی پوست را نیز باید افزود. در نهایت می توان گفت آلوئه ورا با مجموعه ای غنی از مواد مغذی باعث سلامتی بدن است و بهترین پا ک کننده اعضا بدن بوده و قسمتهای مختلف بدن را پاکسازی می کند .

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر