14 گیاه دفع کننده سموم بدن

14 گیاه دفع کننده سموم بدن
این موادَ غذایی مفید را معرفی می‌کنیم که این سموم را از بدنتان دفع کرده و نشاط و شادابی دوباره را به شما هدیه می‌دهد.

این موادَ غذایی مفید را معرفی می‌کنیم که این سموم را از بدنتان دفع کرده و نشاط و شادابی دوباره را به شما هدیه می‌دهد.

 گندم سیاه

بر خلاف گندم یا جو دو سر، گندم سیاه گلوتن ندارد. برای همین هم زود هضم است و خطر نفخ و گاز معده هم ایجاد نمی‌کند. شاخص گلیسمی این نوع گندم پایین بوده و برای همین نمی‌گذارد گلوسیدهایش به صورت چرب در ناحیه‌ی دور شکم تجمع پیدا کنند.

 سیب

سیب حاوی فیبری به نام پکتین است. این فیبر باعث دفع توکسین‌ها یا همان سموم بدن می‌شود. برای همین هم به کاهش وزن و هضم غذا کمک می‌کند. علاوه بر پکتین، فیبرهای محلول در آب دیگری هم در سیب وجود دارد که در معده حجیم می‌شوند و به این ترتیب احساس سیری ایجاد می‌کنند. توصیه می‌کنیم اگر قصد دارید غذای بیرون میل کنید 20 دقیقه قبل از آن یک عدد سیب میل کنید. همچنین باید بدانید که فیبرهای موجود در سیب باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شود. از آنجایی هم که فیبرها باعث دفع راحت می‌شود توکسین‌ها به همراه مدفوع از بدن خارج می‌شوند.

 آرتیشو(کنگر فرنگی)

آرتیشو باعث ترشح صفرا و دفع آن از طریق روده‌ها می‌شود. برای همین افرادی که از مشکلات گوارشی مانند نفخ و گاز معده رنج می‌برند می‌توانند از این ماده‌ی غذایی استفاده کنند. آرتیشو یک ماده‌ی ادرار آور فوق‌العاده است که باعث دفع توکسین‌ها و سموم بدن می‌شود و از کبد محافظت می‌کند.

 توفو

توفو همان پنیر سویا است. این ماده‌ی غذایی سرشار از پروتئین‌های گیاهی می‌باشد و باعث ایجاد احساس سیری زودهنگام می‌شود. از این گذشته توفو به هضم غذا کمک می‌کند و باعث می‌شود که بدن از شر توکسین‌ها راحت شود. توفو کم چرب است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت گاو شود.

 آووکادو

باز هم این میوه‌ی از ما بهتران! اما باید بدانید که آووکادو یک منبع چربی‌های مفید بوده و در عین حال حاوی آنتی اکسیدانی است که به دفع سموم بدن کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم آن را به سالادهایتان اضافه کنید و با افزودن مقداری آب لیموترش از خواص آن بهره‌مند شوید.


چغندر

چغندر سرشار از تیونین است که به بدن کمک می‌کند تا از شر توکسین‌ها یا همان سموم خلاص شود.از این گذشته تانین موجود در آن نیز در سوخت و ساز اسیدهای چرب به کبد کم می‌کند. می‌توانید چغندر را مانند هویج رنده کرده و به سالادهایتان اضافه کنید.

 خانواده‌ی کلم‌ها

بروکلی، کلم بروکسل، کلم برگ و غیره. این سبزیجات برای دفع سموم بدن فوق‌العاده‌اند. این سبزیجات منبع ویتامین C، فیبرهای محلول در آب و کروم هستند. کروم یک ماده‌ی معدنی است که به تنظیم میزان قند خون کمک می‌کند. تا جایی که می‌توانید از این کلم‌ها در تهیه سالادها و غذاهای متنوع استفاده کنید.

 اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید و ضروری برای بدن می‌باشد. می‌توانید اسفناج خام را به سالادهایتان اضافه کنید و یا از آن برای تهیه‌ی آش، کوکو و غیره استفاده کنید. در هر حال این ماده‌ی غذایی کالری کمی دارد و به دفع توکسین‌های بدن کمک زیادی می‌کند.

آلو خشک

حاوی ترکیباتی است که اثرات شگفت انگیزی دارند: از یک طرف اسید تارتریک آن یک ملین طبیعی است و از طرف دیگر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن به راحتی از پس مقابله با توکسین‌ها بر می‌آیند.

 سیر

سیر حاوی خواص ضدکلسترولی بوده و سموم بدن را دفع می‌کند. سیر خام و له شده خواص بیشتری دارد. اگر سیر باعث اذیت شدن معده‌تان می‌شود نیز سعی کنید به مقدار بسیار کم از آن میل کنید و خودتان را از خواص بی‌شمار آن محروم نسازید. سیر خواص آنتی باکتریایی بسیار قوی دارد و به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

 

شاهی

نقطه‌ی قوت شاهی در این است که تولید گلبول‌های قرمز را بالا می‌برد و باعث ترشح آنزیم‌هایی می‌شود که به دفع سموم بدن کمک زیادی می‌کنند. پس تا می‌توانید سبزی خوردنتان را پر از شاهی بکنید.

 کیوی

کیوی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و آنزیم‌های موجود در آن باعث هضم راحت غذا می‌شوند. همین خواص هم از کیوی یک ماده‌ی غذایی ضدتوکسین می‌سازد.

 تره فرنگی

تره فرنگی این قدرت را دارد که روده ها را تمیز کند. برای همین هم به هضم غذا کمک می‌کند و حاوی مواد معدنی می‌باشد.

 کرفس

هر 100 گرم کرفس فقط 18 کیلوکالری دارد. برای همین هم اگر دنبال لاغری هستید می‌توانید به این ماده‌ی غذایی اعتماد کنید. اگر کرفس را رنده کنید و یا آن را بپزید به راحتی هضم شده و فیبر فراوانی نصیبتان می‌شود. کرفس سرشار از آب و ادرار آور است و به رفع توکسین‌های بدن کمک زیادی می‌کند.

  • منبع: تعامل
  • تاریخ: یکشنبه 15 دی 1392 - 03:31
  • نویسنده: Arash
  • صفحه: مقالات
بازخوردها
    ارسال نظر