10 گیاه و ادویه مفید برای سلامت بدن

10 گیاه و ادویه مفید برای سلامت بدن
اگر می خواهید اعضای داخلی بدنتان مثل کبد ، کلیه ، روده بزرگ و غدد لنفاوی سالم باشند و سم زدایی شوند از ادویه ها استفاده کنید .

همه افراد اعم از پیر و جوان بدمبال پیدا کردن راههای سالم زیستن و زندگی سلامت هستند که یکی از راههای آن اضافه کردن مقدار اندکی ادویه جات به غذا است . با اضافه کردن چند ادویه به هنگام طبخ غذا همه آنچه لازم است به بدن می رسد . حتی کسانیکه علاقه ای به طبخ غذا ندارند دانستن اطلاعاتی که در ادامه می آید بسیار مفید خواهد بود . اگر علاقمند هستید اعضای داخلی بدنتان مثل کبد ، کلیه ، روده بزرگ و غدد لنفاوی سالم باشند و سم زدایی شوند از ادویه ها استفاده کنید . ما در زندگی روزمره در معرض آلودگیها ، باکتریهای مضر و سموم در محیط اطراف خود هستیم که نیاز است از خود در برابر آنها محافظت کنیم خصوصا افرادی که حساس ترند یا سن بیشتری دارند و یا بیمار هستند . همه ما می توانیم بجای استفاده از داروهای ساخته دست بشر از مواد طبیعی استفاده کنیم .

نمونه های از ادویه ها و گیاهان بشرح زیرند :

زردچوبه : آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که اگر با فلفل ترکیب شود و مورد استفاده قرار گیرد بسیار نافع است. آنتی اکسیدانها به دفع سموم از بدن کمک کرده و در بازسازی به بدن یاری می رسانند .

جوز : این ادویه بسیار پر استفاده در کشورهای آمریکایی از درخت همیشه سبز بدست می آید . در فصل زمستان با اضافه کردن آن به مخلوط زرده تخم مرغ و شیر نوشیدنی پرمصرفی است که به افزایش گردش خون و دفع سلولهای ناسالم کمک شایانی می کند .

دانه فلفل : هر خوراکی تندی به افزایش گردش خون کمک می کند از جمله فلفل. در ضدعفونی کردن خراشهای کوچک و جزیی نافع است .

زنجبیل : زنجبیل برای تسکین درد و ناراحتی های گوارشی از جمله تهوع بسیار نافع است .زنجبیل یا زنجفیل باعث جذب راحتتر مواد مغذی از غذاها می شود .

شبدر قرمز : برای سندرم قاعدگی بسیار نافع است و باعث برطرف شدن مشکلات یائسگی و پاکسازی خون می شود . گفته شده در ایجاد احساس آرامش برای داشتن خواب خوب موثر است .

سیر : سیر بطور گسترده ای برای آنفولانزا ، سرماخوردگی و ذات الریه در فصل سرد سال استفاده می شود . محرک سیستم دفاعی بدن است . باعث کاهش فشار خون ، کلسترول و قند خون می شود . خواص و فواید بسیار دیگری دارد تا آنجا که در صورتیکه بیماریهای دیگری در شما تشخیص داده شده بهتر است راجع به خواص آن تحقیقات مفصلی انجام دهید.

رزماری : محرک جریان خون و پاک کننده سیستم عصبی مغز و نخاع است که مهمترین سیستم عصبی بدن است . جعفری : بخاطر داشتن سطح بالای کلروفیل به پاکسازی طبیعی بدن کمک می کند . جعفری ممکن است برای تسکین درد مفاصل و رفع بیماریهای قلبی و عروقی مفید واقع شود زیرا حاوی اسید آلفا لینولنیک و اسید چرب امگا 3 است .

آویشن : آویشن از تیره نعناییان و حاوی کلسیم ، آهن و منگنز است. آویشن بعنوان ضد عفونی کننده و ضد باکتری کار می کند و همچنین برای از بین بردن مشکلات تنفسی بسیار نافع است .

میخک : با اضافه کردن میخک به غذایتان مشکل درد دندان برطرف می شود . همچنین میخک به هضم غذا و تسکین دردهای دیگر کمک فراوانی می کند .

همیشه نتایج بزرگ از کارهای بزرگ بدست نمی آید گاهی با یک دستورالعمل ساده می توان نتایج خوبی گرفت . با استفاده از همین ادویه های طبیعی و ساده می توانیم زندگی سالم و بدنی سلامت داشته باشیم .

بازخوردها
    ارسال نظر