بابونه و درمان ناراحتی های معده

بابونه و درمان ناراحتی های معده
بابونه یکی دیگر از گیاهان دارویی است که در درمان ناراحتی های معده موثر است . راز دارویی بابونه ، روغن فرار آن است که از گلش که شباهت زیادی به گل آفتابگردان دارد ، بدست می آید .

بابونه یکی دیگر از گیاهان دارویی است که در درمان ناراحیتیهای معده موثر است . راز دارویی بابونه ، روغن فرار آن است که از گل آن که شباهت زیادی به گل آفتابگردان دارد  ، بدست می آید . عصاره تهیه شده از شاخ و برگ بابونه می تواند اسپاسم های عضلانی و التهاب غشاهای مخاطی را کاهش دهد و همچنین برای درمان سوء هاضمه و مشکلات قاعدگی خانمها نیز مفید است . بابونه حاوی موادی است که با عفونتهایی که باعث بیماریهای جزیی و خفیف میشود مبارزه میکند.

مطالعات نشان داده است که بابونه یک کمکی خوب برای دستگاه گوارش است . این گیاه حاوی طیف گسترده ای از مواد موثره بیسابولول (bisabolol) است که دارای خواص ضد التهابی و التیام دهنده عضلات صاف دستگاه گوارش است .

. در بیماری گاستریت (التهاب معده ) که ناشی از التهاب غشاهای مخاطی است بابونه بطور مداوم اثر ضدالتهابی سریع و طولانی مدت نشان داده است .

تا سال 1914 محققان مقالاتی در باره بعضی از گیاهان که توانایی جلوگیری از تشنج داشته و ضد اسپاسم بودند منتشر کردند اما خواص آرامبخش بابونه در سال 1950 ثبت شد .

بسیاری از مواد موثره روغنها و عصاره گیاهان دارویی هنگامیکه بصورت چای دم میشوند بصورت بخار آب از دست میروند . بنابراین  بهتر است در یک ظرف درپوش دار آنرا دم کنید . شما می توانید سعی کنید تفاله های بابونه را نیز پس از نوشیدن چای بجای اینکه دور بریزید ، مصرف کنید چرا که حاوی مواد موثره و روغن آن است .

بابونه می تواند به پیشگیری و درمان زخم کمک کند . در سال 1979 آزمایشات تایید کرد که بابونه در درمان زخم غشاء مخاطی دستگاه گوارش مفید است . در اولین مطالعات تجربی بابونه مهار کننده زخمهای تولید شده تحت شرایط مختلف از جمله استرس و مصرف مشروبات الکلی است . اگرچه دراینکه بصورت طبیعی نقش نهایی را اسید هیدروکلریک معده در ایجاد زخم بازی میکند اختلاف وجود دارد اما با مطالعات تجربی توانایی بابونه برای درمان زخم معده ثابت شده است .

محققان آلمانی دریافتند بابونه ، زمانی که با پتکین سیب ترکیب شود به سرعت به بهبود اسهال کودکان کمک می کند . این ترکیب بسیار موثرتر و ایمن تر از دیگر داروهای شیمیایی خواهد بود .

بازخوردها
    ارسال نظر